Wednesday, November 25, 2015

Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice

Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice - Hallo sahabat Resepi Makanan Bayi, Pada sharing kali ini yang berjudul Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice, saya telah menyediakan informasi tentang resepi, makanan bayi dan informasi lainnnya. Mudah-mudahan Artikel yang saya tulis ini dapat berguna untuk anda.

Artikel : Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice
Link Artikel : Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice

Mungkin anda juga anda ingin membaca yang ini :


Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice

Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice adalah menjadi kegemaran anak-anak dan suami, kerana memasak ayam dengan rasa yang berbeza.

Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice
Bahan-bahan Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice:

1 ekor ayam keseluruhan
1 keping bawang
1 batang halia
bawang putih 4 biji
1 sudu besar marjerin

Bahan-bahan nasi

1 liter beras
1500 ml stok ayam
1 biji bawang putih
1 batang halia
1 helai daun pandan

Bahan-bahan sos

6 biji lada cayenne
cili merah 4 biji
halia 2 segmen
1 biji bawang putih
gula secukup rasa
untuk rasa garam
untuk rasa cuka

Bahan-bahan topping

untuk kicap manis rasa
secukup rasa dengan kicap
rasa bijan minyak
1-rasa bawang putih
penggunaan timun

Langkah-langkah untuk membuat Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice:

tumis dengan Bawang besar, bawang putih halia dihancurkan dengan 1 sudu marjerin sehingga wangi, kemudian masukkan ayam keseluruhan yang telah di basuh bersih.

input air tenggelam ayam mereka semua dengan air, sejukkan sehingga ayam tender dan bahan perasa yang sudah percolating.

Basuh beras bersih dan kemudian masukkan daun pandan bawang putih, Halia, marjerin, garam secukup rasa dan air rebusan ayam rebus ini tarik dengan lebih awal sudah, masak nasi menggunakan pan yang elektrik atau pemasak.

Selepas semua selesai, potong ayam 1 ke 8 keping dan setiap bahagian kita dicincang bersih penyertaan ke dalam satu plat rata elah dialasi timun dihiris.

Flush ketulan ayam yang telah dialasi dengan timun menggunakan kicap manis, kicap dan Minyak bijan. boleh kemudiana dengan bawang goreng

Bagi tradisional bercampur-campur semua bahan dalam blender kemudian campuran dengan air dan cuka rasa. kemudian selepas kelancaran, memisahkan secukup rasa di dalam mangkuk kecil

Akhir sekali, mengambil tempat nasi ayam selain, kemudian Hidangkan bersama ayam dan ayam di atas yang tradisional siramkan. nasib baik untuk membuat Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice.

Demikianlah Artikel Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice

Sekian informasi tentang Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua.

Anda sedang membaca artikel Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice dan artikel ini url permalinknya adalah https://resepi-makananbayi.blogspot.com/2015/11/resepi-nasi-ayam-malay-chicken-rice.html Semoga artikel ini bisa bermanfaat.
Resepi Nasi Ayam Malay Chicken Rice Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 comments:

Post a Comment