Wednesday, November 25, 2015

Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan

Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan - Hallo sahabat Resepi Makanan Bayi, Pada sharing kali ini yang berjudul Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan, saya telah menyediakan informasi tentang resepi, makanan bayi dan informasi lainnnya. Mudah-mudahan Artikel yang saya tulis ini dapat berguna untuk anda.

Artikel : Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan
Link Artikel : Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan

Mungkin anda juga anda ingin membaca yang ini :


Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan

Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan
Bubur Labu yang dipanggil Frizzy kerana labunya bercampur dengan rambut seperti brokoli frizzy. Labu yang kaya dengan nutrien dan meredakan tersebut, termasuk sayur-sayuran brokoli hijau yang kaya dengan serat yang sihat.

Bahan-bahan membuat Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan :
1/4 biji Labu orange
1 bunga brokoli kecil
1/2 sudu sufor formula bayi dimakan bayi
30 ml air suam +
Langkah

Menyediakan peralatan Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan :

Cuci Labu dan brokoli dengan bersih, potong menjadi kepingan dan rebus dalam air hingga mendidih kira-kira 8 minit. (Baru separuh-masak Labu brokoli input). Longkang bersama-sama.

Masukkan ke dalam labu, brokoli dan tambah susu tepung dengan air suam. Gunakan pengisar tangan untuk melicinkan dan Gaul sehingga segala-galanya.

Apabila segala-galanya sudah bercampur dengan baik dan lancar, terikan menjadi pulpa adalah lembut, sesuai untuk bayi yang berumur 6 bulan dan ke atas.

Hidangkan bubur Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan.

Demikianlah Artikel Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan

Sekian informasi tentang Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua.

Anda sedang membaca artikel Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan dan artikel ini url permalinknya adalah https://resepi-makananbayi.blogspot.com/2015/11/pureed-labu-frizzy-resepi-makanan-bayi.html Semoga artikel ini bisa bermanfaat.
Pureed Labu Frizzy Resepi Makanan Bayi 6 Bulan Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 comments:

Post a Comment