Monday, November 23, 2015

Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan

Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan - Hallo sahabat Resepi Makanan Bayi, Pada sharing kali ini yang berjudul Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan, saya telah menyediakan informasi tentang resepi, makanan bayi dan informasi lainnnya. Mudah-mudahan Artikel yang saya tulis ini dapat berguna untuk anda.

Artikel : Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan
Link Artikel : Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan

Mungkin anda juga anda ingin membaca yang ini :


Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan

Saya memilih beras merah yang bebas peptisida. Tolak mata saya, saya tidak mahu anak-anak saya itu berlangsung sama. Saya undi lobak merah yang tinggi vitamin A sebagai salah seorang daripada mereka. Sayuran hijau kaya dengan vitamin E, saya memilih brokoli. Pisang sebagai kemanisan semulajadi. Boleh Pureed merah (merah padi) kuning (pisang/lobak merah) Hijau (brokoli/lobak merah). Orange Carrot, gabungan warna kuning dan hijau.

Bahan-bahan resepi makanan bayi 8 bulan Bubur Merah Kuning Hijau :

Resepi Makanan Bayi 8 Bulan Bubur Merah Kuning Hijau

Ukuran 1 nasi Brown rice peptisida bebas, dibuat buburan terlebih dahulu, kemudian diambil kira-kira 8 camca besar pureed.
1 keping brokoli
1/2 lobak lobak merah
1/2 pisang Cavendish/Ambon, jangan terkena teras

Langkah-langkah membuat makanan bayi 8 bulan Bubur Merah Kuning Hijau :

Masak beras menjadi bubur lebih awal. Jika menggunakan periuk yang perlahan, nasi dimasak bayi untuk Sarapan Pagi sejak malam itu.

Menyediakan peralatan seperti pengisar tangan, pinggan dan penapis.

Lobak merah bersih yang satu basuh dengan buah-buahan, mengupas, membasuh bahagian belakang anda dengan air rebus, potong dua bahagian, separuh daripada kursus ini. Basuh brokoli dengan bersih menggunakan direbus air. Kukus dua.

Mengambil masa dalam 8 sudu besar beras merah pureed. Pisang di potong 2 bahagian, mengambil separuh bahagian sahaja, Buang teras.

Memotong lobak merah kira-kira setengah perbagiannya cm dalam. Masukkan lobak merah ini ke dalam blender, diikuti brokoli, coklat rice dan bubur pisang. Kisar semua bahan sehingga sebati dan agak blend. Ketegangan ke dalam pengisar keputusan pulpa yang tebal dan licin.

Bubur yang dimakan oleh buah hati tercinta yang sedia.

Langkah-langkah ini untuk sekali makan sahaja, untuk satu jam berikutnya, Makan, mengulangi permulaan nombor 2, kerana selepas diproses dengan serta-merta perlu dimakan oleh kanak-kanak.

Sangat mudah bukan cara untuk membuat Pureed merah hijau kuning-resepi makanan bayi 8 bulan.

Demikianlah Artikel Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan

Sekian informasi tentang Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua.

Anda sedang membaca artikel Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan dan artikel ini url permalinknya adalah http://resepi-makananbayi.blogspot.com/2015/11/bubur-merah-kuning-hijau-resepi-makanan.html Semoga artikel ini bisa bermanfaat.
Bubur Merah Kuning Hijau - Resepi Makanan Bayi 8 Bulan Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 comments:

Post a Comment